Doorzoek website
Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste informatie
Voor onze opdrachtgever DJI zijn wij op zoek naar een Teamleider Projecten (project van 2 jaar!). Reageren kan tot 13 mei 2024.
Per 1 januari 2023 is een nieuwe Roosterapplicatie in gebruik genomen bij DJI. De werkzaamheden daaromtrent zijn in een afrondende fase. Parallel aan de afronding is een releaseproces (roadmap) gestart. De Roadmap Roostermanagement beoogt in een continue releaseproces functionele wensen te realiseren en wijzigingen door te voeren voortvloeiend uit CAO afspraken, gewijzigde regelgeving en optimalisatie van bestaande functionaliteit. Vanuit de vorige gebruikte applicatie zijn werkprocessen as-is overgenomen welke in de nieuwe situatie tot knelpunten leiden. Deze dienen gezien de complexiteit en bedrijfskritieke impact projectmatig aangestuurd te worden. Hierbij is opnieuw gekeken naar de juiste organisatievorm en bijbehorende governance. Het aantal stakeholders van het roosterproces bevindt zich in een groot deel van de organisatie. Ervaring met grootschalige implementie is dan ook een pré. Het Shared Service Center, DPMO (directie Personeels-, Management- en Organisatieontwikkeling), de Directie informatievoorziening en de locaties werken nauw samen om een goed resultaat te leveren. Dit vraagt om een senior projectleider die als verbinder de juiste toon weet te zetten, meedenkt over de organisatie van de diverse processen en helderheid weet te creëren ook wanneer het gaat om tegenstrijdige belangen. Tevens gaat DJI per 2027 aansluiten op een rijksbreed roosterprogramma waarin alle departementen participeren. De voorbereidende werkzaamheden worden binnen een nieuw project opgestart. Opdracht voor de projectleider
Achtergrond opdracht
Inplanning is het systeem dat het inroosteren van medewerkers in de inrichtingen ondersteunt.
Het is cruciaal voor het primaire proces en basis voor de uitbetaling van TOD (toeslag onregelmatige
diensten) aan medewerkers.
Het systeem is specifiek voor DJI geconfigureerd met veel complexe regelgeving met vele
rekenregels en een aantal cruciale interfaces zoals met het P-systeem P-Direkt.
Over de organisatie
De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:
1. CIO-Office
De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI
kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en
politieke top;
2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA)
De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV-
ondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in
samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD)
De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De
afdeling Dienstenmanagement definiëert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en
leveranciersmanagement;
4. Project Management en Implementatie (PMI)
De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe
oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.
Functie-eisen
Wensen
Aanvullende kennis:
Competenties:
Wil jij meer weten over deze opdracht?
Gerben kan jou hier alles over vertellen. Wacht dus niet langer!
Bel, mail of app Gerben. Zo geregeld.
Accountmanager IT West-Nederland